Przedszkole Miejskie

Integracyjne nr 8 w Bytomiu

Poszukiwanie czekoladowych jajeczek w ogrodzie..

W Biedronkach zrobiło się bardzo Świątecznie. Dziś przypomnieliśmy sobie co wkładamy do Wielkanocnego koszyczka, śpiewaliśmy Świąteczne melodie z wykorzystaniem instrumentów, stworzyliśmy wesołe kurczaczki, a następnie otrzymaliśmy list od zajączka. Rozwiązaliśmy prawidłowo wszystkie zagadki i dzięki temu mogliśmy poszukać w ogrodzie czekoladowych jajeczek, które zostawił dla nas zajączek. Było wesoło i radośnie :)

jajob

jajob1

jajob3

 


Innowacja logopedyczna III etap - ćwiczenia utrwalające głoski syczące: s, z, c, dz w wierszyku ,, Cyrk”

Dorota Krupa ,,Rymowanki – utrwalanki” ,,Cyrk”

W rynku piękne przedstawienie, występuje cyrk na scenie.

Podskakuje klaun niebieski, biegną tresowane pieski, kozy zebry oraz słonie.

Pajacowi dzwoni dzwonek. Baletnica zerka z liny i zabawne stroi miny.

Magik mocno laską trąca i z cylindra ma zająca.

Oj, udana to zabawa! Dla artystów wielkie brawa.


Po przeprowadzonych w grupie Biedronki ćwiczeniach: oddechowych i artykulacyjnych, dzieci wiedzą jak prawidłowo ułożyć narządy

artykulacyjne i wypowiedzieć głoski: s, z, c, dz. W dniu dzisiejszym, ćwiczyliśmy głoski syczące w wierszyku ,, Cyrk”.

W celu utrwalenia prawidłowego wzorca mownego tych głosek, proszę o systematyczne ich wykonywanie, aby dzieci je zapamiętały.

Wszystkie dzieci otrzymały wersję papierową wierszyka. Zachęcam Państwa i dzieci do ćwiczeń w domu. Innowacja logopedyczna na ten rok

szkolny została zakończona. Kolejna rozpocznie się w marcu 2023 roku i dotyczyć będzie głosek szumiących: sz, ż, cz, dż.

Edyta Mizgała - neurologopeda

inno bie


 

Innowacja logopedyczna - etap II

Ćwiczenia artykulacyjne:
Szerokie rozciąganie ust, uśmiechamy się bardzo szeroko.
Uśmiech raz z jednej, raz z drugiej strony.
Oblizywanie czubkiem języka dolnych ząbków.
,,Liczenie czubkiem języka” dolnych ząbków.

Obraz głosek s, z, c, dz:
Wargi rozciągają się jak do uśmiechu.
Ząbki są złączone.
Język leży płasko, dotykając dolnych zębów. Opieranie języka o dolne zęby i syczenie jak wąż: ssssss
Bardzo proszę zwracać uwagę aby podczas realizacji głosek: s, z, c, dz język był oparty o dolne zęby i nie wychodził z buzi.
Zachęcam Państwa i dzieci do ćwiczeń w domu przed lustrem.

obraz

Edyta Mizgała – neurologopeda


Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatności