Poszukiwanie czekoladowych jajeczek w ogrodzie..
W Biedronkach zrobiło się bardzo Świątecznie. Dziś przypomnieliśmy sobie co wkładamy do Wielkanocnego koszyczka, śpiewaliśmy Świąteczne melodie z wykorzystaniem instrumentów, stworzyliśmy wesołe kurczaczki, a następnie otrzymaliśmy list od zajączka. Rozwiązaliśmy prawidłowo wszystkie zagadki i dzięki temu mogliśmy poszukać w ogrodzie czekoladowych jajeczek, które zostawił dla nas zajączek. Było wesoło i radośnie :)
Innowacja logopedyczna III etap - ćwiczenia utrwalające głoski syczące: s, z, c, dz w wierszyku ,, Cyrk”
Dorota Krupa ,,Rymowanki – utrwalanki” ,,Cyrk”
W rynku piękne przedstawienie, występuje cyrk na scenie.
Podskakuje klaun niebieski, biegną tresowane pieski, kozy zebry oraz słonie.
Pajacowi dzwoni dzwonek. Baletnica zerka z liny i zabawne stroi miny.
Magik mocno laską trąca i z cylindra ma zająca.
Oj, udana to zabawa! Dla artystów wielkie brawa.
Po przeprowadzonych w grupie Biedronki ćwiczeniach: oddechowych i artykulacyjnych, dzieci wiedzą jak prawidłowo ułożyć narządy
artykulacyjne i wypowiedzieć głoski: s, z, c, dz. W dniu dzisiejszym, ćwiczyliśmy głoski syczące w wierszyku ,, Cyrk”.
W celu utrwalenia prawidłowego wzorca mownego tych głosek, proszę o systematyczne ich wykonywanie, aby dzieci je zapamiętały.
Wszystkie dzieci otrzymały wersję papierową wierszyka. Zachęcam Państwa i dzieci do ćwiczeń w domu. Innowacja logopedyczna na ten rok
szkolny została zakończona. Kolejna rozpocznie się w marcu 2023 roku i dotyczyć będzie głosek szumiących: sz, ż, cz, dż.
Edyta Mizgała - neurologopeda
Innowacja logopedyczna - etap II
Ćwiczenia artykulacyjne:
Szerokie rozciąganie ust, uśmiechamy się bardzo szeroko.
Uśmiech raz z jednej, raz z drugiej strony.
Oblizywanie czubkiem języka dolnych ząbków.
,,Liczenie czubkiem języka” dolnych ząbków.
Obraz głosek s, z, c, dz:
Wargi rozciągają się jak do uśmiechu.
Ząbki są złączone.
Język leży płasko, dotykając dolnych zębów. Opieranie języka o dolne zęby i syczenie jak wąż: ssssss
Bardzo proszę zwracać uwagę aby podczas realizacji głosek: s, z, c, dz język był oparty o dolne zęby i nie wychodził z buzi.
Zachęcam Państwa i dzieci do ćwiczeń w domu przed lustrem.
Edyta Mizgała – neurologopeda